Jesteś w ciąży? – Czas na zmianę diety. Zmiana nawyków żywieniowych nie jest łatwa, tym bardziej w ciąży. Nagłe zmiany nie są możliwe, ani wskazane. Aby łatwiej i skuteczniej walczyć ze złymi nawykami, warto zmienić swoje przyzwyczajenia. Oto tylko kilka z nich.

1. Czas pierwszego posiłku – Śniadanie staramy się zjadać powoli i w domu, a nie w pośpiechu, przy biurku w pracy. Mając więcej czasu na posiłek, staranniej wybieramy to co jemy, a także spokojnie spożywamy jedzenie, co sprzyja lepszemu trawieniu i szybszym uczuciu sytości. Dodatkowo wychodzenie rano z pustym żołądkiem z domu może potęgować poranne mdłości.

2. Pozbądź się żywieniowych pokus z domu. W ciąży dużo łatwiej im ulegać. Zrezygnuj z zapasów słodyczy i niezdrowym słonych przekąsek.

3. Fast food-owe przekąski zastąp zdrowymi odpowiednikami. Mogą to być na przykład chipsy z batatów lub innych warzyw samodzielnie przygotowane w piekarniku.
Pamiętajmy, że dieta mamy to także dieta oczekiwanego dziecka. Ono karmi się tym samym, co my. A jego nawyki żywieniowe kształtują się już w brzuchu mamy. Dajmy mu zatem dobry start… i przykład.