Wyjazd z dzieckiem, weekend z ukochanym, czy po prostu relaks z koleżanką – gdzie szukać miejsca idealnego na ostatnie letnie dni? Oczywiście, że nad polskim morzem, wprawdzie droga z Warszawy jest nieco dłuższa, ale sam pobyt w nadmorskim klimacie rekompensuje wszelkie niedogodności. Wspominając nasz zeszłoroczny wyjazd do Władysławowa lub Łeby, zdecydowaliśmy się na tym razem zaplanować wyjazd do mniejszej miejscowości, tak, aby zaznać spokoju od gwaru miasta. Po zapoznaniu się z niezliczoną ilością pozytywnych relacji z wakacji w Dąbkach, postanowiliśmy na własnej skórze poznać dobrodziejstwo tamtejszego klimatu. Tym razem zdecydowaliśmy się na nocną podroż, tak, aby już od piątkowego poranku korzystać z uroków naszego przedłużonego weekenedu.

Dąbki to nadmorska miejscowość w województwie zachodniopomorskim, na Wybrzeżu Słowińskim, kilka kilometrów od Darłowa. Dąbki oferują wczasowiczom więcej atrakcji niż przeciętna nadmorska miejscowość. Wypoczywając w Dąbkach z jednej strony jest Bałtyk a z drugiej Jezioro Bukowo. Główną zaletą miejscowości jest piaszczysta, szeroka plaża otoczona pasmem nadmorskich wydm. Kolejna zaleta to niesamowity klimat, niezwykle korzystanie wpływający na zdrowie, ale o tym napiszemy nieco później.

Oferta noclegów w Dąbkach jest bardzo szeroka. My szukając odpowiedniego hotelu kierowaliśmy się bliskością morza. I tak znaleźliśmy hotel Delfin Medical Spa & Wellness położony zaledwie ok. 300 m od plaży. Hotel ten dysponuje 65 pokojami i apartamentami. Delfin Medical Spa & Wellness oferuje pokoje pokoje 2 – 4 osobowe z możliwością dostawki, wyposażone w łazienkę, minibarek, TV z dostępem do kanałów satelitarnych. Nam wystarczył pokój 2 osobowy z dostawką dla dziecka. Cieszyliśmy się z naszego pokoju, był w nim nawet balkon, z którego często korzystaliśmy o różnych porach dnia.

W pokoju nie spędzaliśmy zbyt wielkie czasu, częściej gościliśmy w hotelowej restauracji, placu zabaw oraz SPA. Naszym ulubionym posiłkiem dnia było śniadanie, trzeba przyznać, że oferta była bardzo bogata i mogliśmy skosztować różnych przysmaków.

Podczas naszego  pobytu każdego dnia nasza córka miała opiekę i zabawy z animatorem. A my w tym czasie mieliśmy czas dla siebie na smakowanie pysznej kawy w Lobby Barze. Ponadto na terenie hotelu znajduje się bilard, piłkarzyki, wypożyczalnia rowerów i kijków nord-walking oraz pokój zabaw dla dzieci. Na nudę nie mogliśmy narzekać.

Hotel posiada profesjonalne SPA z bogatą gamą zabiegów na ciało i twarz, basen, jacuzzi, saunę suchą, saunę parową, sale fitness, solarium oraz zabiegi masażu. Pomimo wielogodzinnych kąpieli w morzu, codziennie odwiedzaliśmy hotelowe SPA, gdzie z wielką przyjemnością pluskaliśmy się jeszcze w basenie oraz spędzaliśmy czas w saunie parowej oraz suchej. Na szczególną pochwałę zasługuje opieka ratownika, który za każdym razem o nas dbał i podkręcał parę w saunie, tak, abyśmy faktycznie skorzystali z seansu.

Z czystym sumieniem możemy też polecić masaż manualny całego ciała wraz z masażem stóp. Od razu poczuliśmy, że jesteśmy dobrze zaopiekowani – profesjonalista wie, że masaż ma być przyjemnością, a nie bolesną udręką. Mitem jest to, że masaż,  aby działał ma być bolesny, nasz był w sam raz, podziałał relaksująco, dodał lekkości spiętym mięśniom.

Po wyjściu z hotelu nasze kroki kierowaliśmy nad morze. Czyste, wypełnione jodem powietrze korzystnie wpływa na samopoczucie. Zwiększona zawartość jodu w powietrzu wykorzystywana jest się w leczeniu wielu schorzeń. Tutejszy klimat korzystnie wspomaga leczenie chorób dróg oddechowych i alergii, tak licznie występujących obecnie u dzieci i dorosłych. Przebywanie w takim klimacie sprzyja pogłębianiu się oddechu oraz zwiększeniu pojemności oddechowej płuc.

Podczas lata, występuje tzw. bryza morska i lądowa, spowodowana różnicami w nagrzaniu się powietrza nad morzem i lądem. Zjawisko to powoduje zwiększenie zawartości aerozolu morskiego i jodu w strefie przybrzeżnej. Koncentracja aerozolu jest największa na plaży, dlatego zalecane są spacery nad brzegiem morza, szczególnie przy wietrznej pogodzie. Mikroklimat plaży, wyjątkowe warunki klimatyczne strefy nadmorskiej oraz sosnowego lasu sprzyjają dawkowaniu dzieciom różnych bodźców klimatycznych. Nie dziwi zatem fakt, iż Dąbki wyrobiły sobie opinię miejsca idealnego dla rodzin z dziećmi.

Nadmorska plaża oddzielona jest od wioski pasem lasu sosnowego. Prowadzą na nią wyznaczone ścieżki, które są idealnym miejscem na długie spacery. I ważna informacja dla rodziców mniejszych dzieci, w miejscowości jest zejście na plażę przystosowane do wózków: to położone najbardziej na wschód, przy ul. Letniskowej. Promenada leśna na tym odcinku ciągnie się aż na 6 km. Podczas naszego pobytu pogoda zachęcała do morskich kąpieli. Kąpaliśmy się na strzeżonej plaży pod okiem ratownika WOPR. Zejście do wody jest piaszczyste i bardzo łagodne, co sprzyja bezpieczeństwu wchodzących do morza dzieci, aczkolwiek po sztormach może się to zmieniać. Na plaży jest przystań rybacka. Znajduje się tam kilka kutrów rybackich. Można obserwować rybaków przy pracy oraz kupić ryby prosto z sieci – flądry, dorsze, a nawet pstrągi łososiowe. Każdy wieczór spędzaliśmy nad morzem w oczekiwaniu na zachód słońca, wprawdzie nie doczekaliśmy się całkowitego zachodu słońca, ale i tak widoki były piękne.

Dąbki to miejscowość pełna uroku i różnorodnych krajobrazów, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Z pewnością wrócimy jeszcze w tamte strony, może tym razem o innej porze roku. Dąbki warto polecić rodzinom ceniącym kontakt z naturą. Bardzo miło wspominamy nasz pobyt w Delfin Medical Spa & Wellness i z czystym sumieniem możemy polecić ten ośrodek na rodzinny wyjazd nad morze.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.delfinhotel.pl