Osoby zmagające się z cukrzycą muszą nieustannie pamiętać o zdrowej diecie i aktywności. Jednak w trakcie zimowych dni większość z nas ma ochotę schować się pod kołdrą z ciepłą herbatą i tabliczką czekolady. Tym samym zdrowe odżywianie i ruch stają się niemałym wyzwaniem. Jak poradzić sobie w zimowych warunkach i zdrowo funkcjonować z taką dolegliwością? Poznaj nasze sposoby!

Jaka dieta dla cukrzyka?

Dieta cukrzycowa powinna być bogata w produkty o niskim indeksie glikemicznym. Szczególnie wskazane są te o IG niższym od 55, gdyż nie powodują nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi. Okazyjnie można spożywać także produkty o średnim indeksie glikemicznym czyli te poniżej 70. W praktyce oznacza to przede wszystkim rezygnację z białej mąki i cukru. Podstawą diety cukrzyka powinny być węglowodany złożone jak np. kasza gryczana, chleb pełnoziarnisty czy płatki owsiane.

Masz ochotę na coś słodkiego? Postaw na cytrusy!

W okresie zimowym znacznie częściej mamy ochotę „na coś słodkiego”. Cukrzycy powinni kategorycznie unikać wysokoprzetworzonych, sklepowych słodyczy. Zaleca się, aby zastępować je owocami, pamiętając jednocześnie, że nie należy ich spożywać w nadmiernej ilości. Zawierają one bowiem fruktozę, która jest co prawda naturalnym słodzikiem o stosunkowo niskim indeksie glikemicznym, jednak również ona może powodować gwałtowne wzrosty cukru. Najkorzystniej jest wybierać te o jak najmniejszej ilości cukru w 100g. Należą do nich maliny, jeżyny, poziomki, truskawki, borówki, a także cytrusy: mandarynki, pomarańcze, grejpfruty, pomelo. W sezonie zimowym produkty te są stosunkowo niedrogie i łatwo dostępne.

Małe zmiany – wielki efekt!

W codziennej diecie postaw przede wszystkim na dania smaczne i proste. Na śniadanie przygotuj pyszną owsiankę z mandarynkami i cynamonem. Ciepły posiłek rano pomoże Ci się zmobilizować do działania. Wybierz mleko częściowo odtłuszczone 1,5% lub 2%. Ma ono niski indeks glikemiczny i stanowi doskonałą bazę owsianki. Nie obawiaj się również mandarynek. Na lunch, lekki obiad czy kolację przygotuj rozgrzewającą, sycącą zupę dyniową. Dorzuć także odrobinę imbiru, aby zaostrzyć smak i dodać nieco pikanterii. Taka potrawa nie tylko Cię nasyci, ale jest także istną bombą witaminową.

Na drugie danie zamiast schabowego, ziemniaków i surówki z majonezem przygotuj jego zdrowszą wersję. Zdrowym zamiennikiem może być pierś z kurczaka pieczona w piekarniku, w chrupiącej panierce z siemienia lnianego i sezamu. Ziemniaki zastąp ryżem brązowym, który ma niższy indeks glikemiczny, a zamiast majonezu do surówki dodaj jogurtu naturalnego. Pamiętaj, że małe zmiany mogą przynieść naprawdę imponujące efekty! Na deser od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na ciasto. Wypróbuj marchewkowe lub dyniowe z pełnoziarnistej mąki. Osłódź je słodzikiem polecanym dla cukrzyków jak np. sorbitol, aspratam lub stewia.

Rola suplementów w walce z cukrzycą

Czy cukrzycy mogą wspomagać się suplementami? Jak najbardziej! Muszą jednak zwracać szczególną uwagę na ich skład oraz każdorazowo konsultować wybór suplementu z lekarzem prowadzącym. Suplementy diety dla diabetyków pomagają kontrolować ilość cukru we krwi oraz wspomagają regulację jego metabolizmu. Jest to niezwykle istotne, gdyż nieprawidłowy poziom cukru wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na wygląd skóry i masę ciała. W składzie preparatów szukaj naturalnych składników. Ekstrakt z liści morwy białej zmniejszy wchłanianie cukrów. Sproszkowana kora cynamonu ma działanie regulujące. Wyciąg z rutwicy lekarskiej hamującej wchłanianie glukozy. Dobry suplement powinien zawierać także naturalne witaminy i minerały.

Twój naturalny sprzymierzeniec – Prosugar

Idealnym suplementem diety dla osób cierpiących na cukrzycę jest ProSugar DuoLife. Nie tylko wspiera organizm w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru i regulacji jego metabolizmu, ale zmniejsza również apetyt na słodycze. W składzie ProSugar znajdziemy m.in. ekstrakty z korzenia cykorii podróżnika, rutwicy lekarskiej, kory cynamonu, strąków fasoli, owoców maqui, a także witaminy i minerały. Jego wyjątkowy skład pomaga utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi, wspiera pracę wątroby, woreczka żółciowego, nerek oraz reguluje poziom cholesterolu.

Ruch to zdrowie

Oprócz diety i suplementacji nie mniej istotna jest aktywność fizyczna. Choć śnieg, deszcz i mróz nie zachęcają do ćwiczeń warto się zmobilizować i poświęcić 30 min dziennie w trosce o zdrowie i szczupłą sylwetkę. Jeśli chcesz możesz ćwiczyć w domu lub zapisać się na ćwiczenia grupowe. Masz mnóstwo możliwości! Siłownia, basen, aerobik… to tylko kilka z nich. Ćwicz tak, jak lubisz najbardziej, a gdy dopadnie Cię zimowe lenistwo wybierz się choćby na krótki spacer. Regularnie wykonywane ćwiczenia fizyczne pozwalają zachować nie tylko zgrabne ciało i pogodę ducha, ale są także ważnym elementem terapii cukrzycy, gdyż pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi. Zatem do dzieła!

Cena: 97zł
60 kapsułek
www.duolife.eu