Odpowiednia dieta jest niezwykle ważna jeśli chcemy zachować odpowiednią sprawność naszego mózgu.  Jak to zrobić? To proste! Zastanów się nad swoją dietą, a następnie wyeliminuj z niej niezdrowe, małowartościowe składniki i przekąski. Następnie wprowadź do niej większe ilości warzyw, owoców – również suszonych, ziaren, kasz czy orzechów, które bardzo pozytywnie wpływają na funkcjonowanie naszego mózgu. Jesteś gotowy do wprowadzenia tych zmian? Podpowiadamy jak zrobić to szybko i bezboleśnie.

Nasz mózg to najbardziej złożony organ, który steruje całym organizmem.  Stanowi jedynie 2% całościowej wagi, to przez to jak wiele funkcji pełni, jest w stanie pochłaniać nawet 20% naszej całkowitej energii. Dlatego niezwykle ważne jest dostarczanie organizmowi pełnowartościowych i dodających energię składników mineralnych i witamin. Znajdziemy je w wielu produktach, które powinniśmy włączyć do swojej diety.

akcesoria dla mam

Przede wszystkim orzechy

Dobra dieta dla naszego mózgu powinna być przede wszystkim oparta na spożywaniu orzechów. Szczególnie polecamy orzechy włoskie. Orzechy te kształtem do złudzenia przypominające ludzki mózg.  Są to jedne z najbardziej wartościowych orzechów. Zawierają bardzo dużo witamin i minerałów, które wpływają pozytywnie na cały ludzki organizm. Orzechy włoskie to źródło m.in. cennego potasu, który wzmacnia układ nerwowy i mięśnie, a także witaminy B6 – odpowiadającej między innymi za produkcję krwinek czerwonych.

Z kolei orzechy nerkowca mają grono wiernych wielbicieli z racji niepowtarzalnego smaku. Jednocześnie cechują się dobroczynnym wpływem na nasze samopoczucie oraz układ nerwowy. Są bogatym źródłem witaminy B6, która wspomaga przyswajanie magnezu. Zawierają też cynk i miedź. W nerkowcach można znaleźć ponadto fosfor i mangan. Pierwiastki te odpowiadają za dobry stan naszych kości. Warto mieć paczkę nerkowców w swojej torebce lub plecaku/

Orzechy laskowe to znakomite źródło witamin E i B1, które skutecznie pomogą nam uporać się ze stresem. Codzienna porcja tych orzechów pomoże utrzymać wysoki poziom magnezu, potasu oraz żelaza – odgrywają one  jedną z głównych ról w funkcjonowaniu układu nerwowego i  korzystnie wpływają na nasze samopoczucie.

Migdały to idealna przekąska –  są bogactwem magnezu oraz witaminy E. Magnez oraz witamina E  odpowiedzialne są za stabilizowanie poziomu energii oraz funkcjonowanie układu nerwowego. Są ponadto  źródłem manganu i fosforu.

Ziarna, pestki i rośliny strączkowe

Kolejnym źródłem składników odżywczych i witamin, które korzystnie  wpływają na pracę naszego mózgu są ziarna, kasze i rośliny strączkowe. Rośliny strączkowe są źródłem cennego błonnika pokarmowego, zawierają również znaczne ilości fosforu i potasu,  które pozytywnie wpływają na pracę mózgu i układu nerwowego. Źródeł tych składników odżywczych możemy szukać również w pestkach dyni czy nasionach słonecznika. Już garść nasion dodana np. do ulubionej sałatki lub zupy krem lub po prostu zjedzona w formie przekąski, dostarcza do naszego organizmu witaminy z grupy B. Zadaniem tych  witamin  jest między innymi wpływanie na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz dodawanie energii. Dodatkowo nasiona słonecznika lub dyni  zawierają również magnez i żelazo, dzięki którym przyczyniamy się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

Nasz mózg a stres?

Stres to czynnik, który najbardziej wpływa na pracę naszego mózgu. Czy wiesz, że składa się on w 75% z wody, a jego rozmiar może zmniejszyć się właśnie przez stres?  Ale ze stresem możemy walczyć, np. za pomocą przekąsek. Stresu pozbędziemy się w momencie… gryzienia, kiedy nasza żuchwa ma możliwość przeżuwania, likwiduje napięcie w mięśniach oraz wpływa na zmniejszanie negatywnych skutków stresu. Dlatego warto mieć zawsze przy sobie paczkę ulubionych orzechów, ziaren lub pestek.

materiały prasowe Bakalland 

akcesoria dla mam