Trening mięśni Kegla polecany jest w leczeniu wielu zaburzeń pracy układu rozrodczego, moczowego i trawiennego. Ćwiczenia dna miednicy wskazane są dla osób w każdym wieku i nie wymagają specjalnego przygotowania, doświadczenia ani urządzeń. Mogą je również wykonywać kobiety w zaawansowanej ciąży.

fotokarty

Trening mięśni Kegla – dla kogo i po co?

Mięśnie Kegla to powszechna nazwa na trójwarstwową strukturę kurczliwą, wyściełającą dno miednicy, która rozciąga się między kością guziczną a łonową. Mięsień występuje u obu płci i podtrzymuje narządy wewnętrzne jamy miednicy mniejszej, jednocześnie zamykając ją od dołu. Dodatkowo również otacza cewkę moczową i odbytnicę. U kobiet mięsień Kegla obejmuje ujście pochwy, z kolei u mężczyzn – podstawę penisa. Ze względu na swoją rozbudowaną anatomię struktura kurczliwa dna miednicy pełni wiele funkcji ochronnych i motorycznych. Jednym z podstawowych zadań jest możliwość świadomej kontroli mikcji i defekacji oraz sprawna praca jelit. Sprężysty, elastyczny i silny mięsień Kegla pozwala również wzmocnić doznania erotyczne obu partnerów, m.in. poprzez zdolność kontroli czasu trwania orgazmu. Regularne ćwiczenia mięśnia Kegla poprawiają sprawność seksualną, umożliwiają głębszą i bardziej intensywną penetrację. Stanowią cenne narzędzie usprawniające, polecane szczególnie kobietom w ciąży, które mogą pracować nad wydolnością mięśni dna miednicy bez względu na zaawansowanie trymestru.

Trening uczy kontroli czynności pęcherza moczowego, prawidłowego oddychania oraz napinania i rozluźniania wybranych grup mięśniowych dolnych partii ciała. Przygotowuje pod kątem fizycznym struktury kanału rodnego do porodu, z kolei ćwiczenia po porodzie przyspieszają regenerację rozciągniętych i zmęczonych tkanek. Pozwalają szybciej powrócić do formy i cieszyć się odzyskaną seksualnością. Ćwiczenia mięśni Kegla można uprawiać na dwa sposoby: z wykorzystaniem potencjału siły własnych mięśni, a także stymulując mięsień dna miednicy za pomocą elektrycznych i manualnych akcesoriów erotycznych, jak wibrator czy kulki gejszy, które w tym przypadku odgrywają rolę stymulatorów terapeutycznych, umieszczanych w pochwie lub odbycie, wywołują mimowolne zaciskanie i wzmacnianie mięśnia Kegla. Sklep MedMe posiada w swym asortymencie szeroką gamę akcesoriów erotycznych, które nie tylko przyczynią się do poprawy właściwości fizycznych mięśni Kegla, ale również urozmaicą współżycie seksualne.

Jak przeprowadzić sesję treningową?

Trening mięśni Kegla poleca się rozpocząć od ćwiczeń wykonywanych z użyciem własnej siły w pozycji leżenia tyłem. Po przyjęciu pozycji wyjściowej wystarczy napiąć mięsień przez 5–8 s i rozluźniać przez kolejne 5–8 s. Wraz ze wzrostem formy mięśnia, należy wydłużać czas napięcia o 2–4 s i wprowadzać zmiany w pozycjach wyjściowych na siedzące, klęczące, stojące, aż w końcu prowadzić trening podczas codziennej aktywności, np. spaceru. Ćwiczenia na mięśnie Kegla zaleca się prowadzić w czterech seriach po 10 powtórzeń nawet 4 razy w ciągu dnia poprzez wizualizację potrzeby oddania moczu i zaciśnięcie mięśnia Kegla dla powstrzymania tego odruchu bądź poprzez realne oddawanie moczu w toalecie i świadome przerywanie tej czynności.

Carriwell
Wszystko dla mamy i dziecka. Odwiedź sklep wyprawkowy - www.babymama.pl