Włączone do codziennej diety potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Przyspiesza metabolizm, wspomaga odchudzanie, obniża cholesterol, poprawia wygląd skóry i włosów.

Siemię lniane zyskuje ostatnio na popularności. Jego działaniem zachwycają się najwięksi aktorzy, gwiazdy internetu oraz piosenkarki, które stosują go jako sekretny środek na zachowanie idealnego głosu i wyglądu. Do tego jest łatwo dostępne i niedrogie. Siemię, czyli nasiona lnu zwyczajnego, możesz kupić w dyskontach lub supermarketach, których aktualną ofertę sprawdzisz na przykład na Kupino.pl.
Nasiona lnu warto włączyć do codziennej diety z co najmniej kilku powodów:

akcesoria dla mam

-To bogate źródło witamin i minerałów. Siemię lniane zawiera witaminy z grupy A, B, C, E, K oraz składniki mineralne, takie jak żelazo, cynk, wapń czy magnez. Dzięki temu nie tylko dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych, ale przyspiesza też porost włosów i zmniejsza ich wypadanie. Siemię lniane wzmacnia też paznokcie i zmniejsza ich łamliwość.

-Poprawiają wygląd skóry. Siemię jest bogatym źródłem kwasów omega-3, które odpowiadają za prawidłowe nawilżenie skóry. Jest więc pomocne w łagodzeniu jej nadmiernej suchości, a także objawów atopowego zapalenia skóry czy łuszczycy.

 -To też bogate źródło białka, które nie tylko jest budulcem mięśni, ale odpowiada też za jędrność skóry. Siemię jest więc idealnym uzupełnieniem diety wegan i wegetarian czy sportowców, którzy powinni jeść lub pić je nawet dwa razy dziennie.

 -Wspomagają chudnięcie i pobudzają metabolizm, dzięki dużej zawartości błonnika. Pomagają też zwalczać zaparcia, zgagę i oczyszczają organizm z toksyn. Dzięki błonnikowi pomagają utrzymać niskie stężenie cholesterolu i stabilny poziom cukru we krwi.

Jak najlepiej przyjmować siemię lniane?

Mimo że jest już dostępne w formie tabletek, najzdrowsze i najlepiej przyswajalne przez organizm są jego ziarna. Do tego są dużo tańsze. W naprawdę niskich cenach możesz dostać je w dużych supermarketach i dyskontach, jak Kaufland czy Tesco. Same ziarna możesz przyrządzać na kilka sposobów, w zależności od twojej diety i efektu, jaki chcesz osiągnąć.

Siemię lniane do picia na zimno

Tak przyrządzane najlepiej pomaga uporać się ze zgagą, niestrawnością czy wrzodami. Należy namoczyć je wtedy zimną wodą, w proporcjach około szklanki wody na jedną dużą łyżkę siemienia i odstawić na noc. Im większe problemy z układem pokarmowym, tym napar powinien mieć mniej wody i przypominać konsystencją kleik. Należy wypijać go rano, tuż po wstaniu i na czczo.

Napar z siemienia na ciepło

W tej formie idealnie łagodzi podrażnienia układu trawiennego, a jego przygotowanie jest ekspresowe. Gotuj dwie-trzy łyżeczki siemienia w szklance wody, przez około kwadrans. Następnie odcedź i pozostaw do wystygnięcia. Napar jest gotowy do wypicia. Można go też zmieszać z sokiem, aby poprawić jego smak.

Siemię w potrawach

Najlepiej pobudza trawienie, dzięki czemu najskuteczniej radzi sobie z zaparciami czy problemami ze schudnięciem. Całe ziarenka siemienia możesz dodawać do ulubionych potraw bez gotowania. Zimą idealna będzie zupa z dyni z siemieniem, smoothie z awokado i dodatkiem ziaren lnu czy ciasto marchewkowe zapieczone z siemieniem.

Jak często jeść lub pić siemię?

Przy dużych problemach z metabolizmem czy zaparciami, nawet dwa razy dziennie. Podobnie przy niskobiałkowej diecie lub ubogiej w kwasy omega-3. Zachowaj jednak ostrożność, jeśli cierpisz na biegunki lub masz zespół jelita drażliwego. Wtedy siemię najlepiej przyjmować kilka razy w tygodniu (zacznij od dwóch i stopniowo zwiększaj ilość siemienia w diecie) i najlepiej ugotowane. Czy siemię ma skutki uboczne? Ponieważ ma dużo błonnika, przyjmując je często należy pić dużo więcej wody niż na zazwyczaj. Inaczej łatwiej można się odwodnić albo podrażnić jelita.

akcesoria dla mam