Łóżeczko czy kołyska?

Łóżeczko czy kołyska? To pytanie zadaje sobie wielu przyszłych rodziców. Z powodów finansowych wybór zwykle pada na łóżeczko. Czy słusznie?

Dobry wybór

Kupując łóżeczko lub kołyskę, kierujemy się nie tylko funkcjonalnością, estetyką i bezpieczeństwem maluszka. Okazuje się, że równie ważna jest także i cena oraz tzw. „okres przydatności” urządzenia. Nie ma bowiem co ukrywać – kołyska przyda się jedynie przez pierwsze kilkanaście tygodni życia dziecka. Potem, gdy dziecko zacznie siadać, konieczne będzie zaopatrzenie się w łóżeczko. Relatywnie krótki czas przydatności kołyski to jedyna jej wada. Poza nią kołyska posiada już same plusy.

Zalety kołyski

Choć kołyska przydaje się jedynie przez pierwsze 4. miesiące życia dziecka, to nie ma co ukrywać – doskonale spełnia ona swoją funkcję. Dzięki temu, że nie zajmuje dużo miejsca, można ją ustawić blisko łóżka rodziców. I gdy tylko dziecko zaczyna popłakiwać, można szybko „wprawić ją w ruch”, aby delikatne bujanie szybko uspokoiło maluszka i raz dwa ukołysało go do snu.

Zalety łóżeczka

Najważniejszą zaletą łóżeczka jest to, że przydaje się na dłużej – w wersji podstawowej – na kilkanaście miesięcy, a gdy można je przekształcić na tapczanik, wówczas dzieci mogą z nich korzystać nawet przez kilka lat. Nowoczesne łóżeczka posiadają wiele dodatkowych rozwiązań (m.in. nakładki do przewijania), dzięki czemu są prawdziwie funkcjonalne od pierwszych dni życia dziecka i rosną wraz z pociechą, dostosowując się do jej potrzeb.

Łóżeczko niejedno ma imię

Nowoczesne łóżeczka zaskakują nas ilością rozwiązań. Są i zwykłe, tradycyjne, i turystyczne, i jako wielofunkcyjne meble ( czyli łóżeczka połączone z komodą, szufladą i przewijakiem). Każde z nich w wielu wariantach, dzięki czemu każdy rodzic może znaleźć coś dla swojej pociechy.

Zobacz:  Łóżeczko marzeń dla dziewczynki. Jak je wybrać?

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.babymama.pl

Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments