Sport w czasie ciąży

W czasie ciąży umiarkowana aktywność fizyczna jest wskazana. Jeżeli nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań lekarskich każda kobieta powinna dołożyć wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie zajęcia dla kobiet w ciąży.

Nie chodzi tu o uprawianie ekstremalnych sportów , które mogą nieść zagrożenie dla niej i dla dziecka. Mimo pewnych ograniczeń istnieje jednak duży wybór sportów, które są bezpieczne, przyczyniają się do poprawy kondycji, wpływają dobrze na rozwój płodu i przygotowują przyszłą mamę do ogromnego wysiłku jakim jest poród.

Co zatem wybrać?

Przed podjęciem jakichkolwiek działań powinnaś się skonsultować ze swoim lekarzem prowadzącym. Jeśli nie zauważy on żadnych przeciwwskazań i ciąża przebiega bez komplikacji, możesz zacząć ćwiczyć. Najlepiej jakbyś ćwiczyła pod okiem specjalisty, który ułoży dla ciebie indywidualny system ćwiczeń gimnastycznych. Istnieje wiele klubów, które prowadza takie zajęcia pod okiem wyspecjalizowanej kadry.

W tym szczególnym okresie dla kobiet poleca się min.: jogę, basen, fitness, kurs tańca, wolny bieg, stretching, Tai Chi

Zobacz:  Zacznij już dziś trening mięśni dna miednicy
Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments