Jesienna ciąża

Jaka pora roku jest najlepsza na ciążę? Czy drugie półrocze to dobry czas dla przyszłych mam? Zdania są podzielone.

fotokarty

My wiemy jedno – okres jesienno – zimowy, choć ma swój wyjątkowy, niezaprzeczalny i niepodważalny klimat, wymaga od przyszłych mam niemało wysiłku. Właściwie zbilansowana, różnorodna dieta oraz aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu to filary świetnej formy przyszłej mamy.

Jesienny brzuszek

To, czy jesień będzie sprzyjać przyszłym mamom, w dużej mierze zależy od nich samych. Niezależnie bowiem od stopnia zaawansowania ciąży, sezon jesienny (zwłaszcza w wydaniu kolorowej, różnobarwnej, słonecznej polskiej złotej jesieni) daje mamom wiele możliwości na zachowanie dobrej kondycji psychiczno – fizycznej oraz świetne samopoczucie. Regularne spacery, przechadzki po parku i lesie, z dala od ulicznego zgiełku, to idealny sposób na relaks i wypoczynek. I najlepsza inwestycja w zdrowie maluszka i przyszłej mamy. Aktywność na świeżym powietrzu dotlenia organizm, dba o mobilność stawów, pozwala utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi. A aktywność ukierunkowana ( np. aerobic na łonie przyrody) to świetny trening mięśni ciała i doskonały sposób na przygotowanie przyszłej mamy na trudy porodu, połogu i macierzyństwa. I doskonała metoda na zahartowanie odporności!

Pada śnieg

Zima bardzo sprzyja… ciążowemu, błogiemu lenistwu. Gdy za oknem jest ciemno i zimno i tylko delikatne płatki śniegi otulają świat, przyszłe mamy najchętniej chowają się pod ciepłą kołdrę. Nie ma w tym nic dziwnego. To czas sprzyjający wypoczynkowi. Dlatego nigdy nie walcz z sygnałami, jakie wysyła Twoje ciało i jeśli masz ochotę na wypoczynek – wypoczywaj! Nic tak nie regeneruje organizmu ( a zwłaszcza organizmu przyszłej mamy) jak błogi sen. Pamiętaj też, że senność może być sygnałem przemęczenia czy zbliżającej się infekcji. Aby uniknąć przykrych konsekwencji przeziębień czy zbyt dużego obciążenia pracą, uważnie się obserwuj i wsłuchuj w swoje ciało. Dla wzmocnienia odporności warto codziennie, niezależnie od pogody, udać się na spacer i racjonalnie się odżywiać. To nie tylko poprawi odporność, ale uzbroi Cię w siły na całe 9 miesięcy.

Jesienne menu

Zdrowe, właściwie zbilansowane, racjonalne menu to klucz do zdrowia przyszłej mamy i jeden ze sposobów budowania odporności organizmu. Bez umiaru jedz warzywa i owoce, zwłaszcza surowe lub poddane delikatnej obróbce termicznej, produkty pełnoziarniste, chude mięsa i wysokogatunkowe wędliny. Doskonałym uzupełnieniem diety jesiennej mamy są odpowiednie, przygotowane specjalnie dla kobiet w ciąży preparaty witaminowo – mineralne (np. Prenatal Complex). Preparat stanowi doskonałe uzupełnienie diety przyszłej mamy w witaminy i sole mineralne, dzięki czemu wzmacnia kości,  dba o prawidłowy rozwój zębów (wapń, witamina D3), utrzymuje ciśnienie na właściwym poziomie,  łagodzi dolegliwości wywołane skurczami  mięśni (wapń, magnez, potas), wspomaga właściwy rozwój układu nerwowego, w tym cewy nerwowej (kwas foliowy, jod, cynk), troszczy się o prawidłowe wyniki krwi  przyszłej mamy (kwas foliowy, żelazo, witamina B6) oraz wzmacnia układ odpornościowy (selen, cynk, witamina C). Dodany do preparatu imbir to nie tylko cenne źródło pierwiastków i minerałów, ale także niezawodny sposób na pokonanie przypadłości ciążowych charakterystycznych dla 1. trymestru i łagodzi wszelkie dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Jeśli nie łakocie, to co?

Ciążowe zachcianki – poddać się i czy nie? Specjaliści ds. prawidłowego odżywiania przekonują, że ze wszech miar lepszym rozwiązaniem niż podjadanie batonów i czekoladek jest spożywanie suszonych lub świeżych owoców czy niedosładzanego musli (zwłaszcza, gdy odczuwasz nagły spadek energii).  Jeśli obawiasz się wystąpienia deficytów witaminowych w drugim  i w trzecim trymestrze,  tak typowych dla przyszłych mam, włącz do codziennej diety preparat, który kompleksowo dba o zdrowie ciężarnej oraz zdrowy i prawidłowy rozwój płodu i jest gwarancją pięknego wyglądu przyszłej mamy (np. Prenatal Classic). Skład preparatu został wzbogacony o wapń ( warunkujący prawidłowy rozwój kości), żelazo ( tak ważne dla prawidłowego rozwoju układu krwiotwórczego)  oraz cynk ( niezbędny dla właściwego rozwoju układu odpornościowego i nerwowego). Ten wyjątkowy zbiór witamin i minerałów jest szczególnie polecany kobietom w ciąży i mamom karmiącym, kobietom, które chcą wzbogacić menu w witaminy i składniki mineralne, tak aby wspomóc prawidłowy rozwój płodu ora zapewnić właściwy  rozwój cewy nerwowej płodu lub tym, które pragną odbudować swój organizm po ciąży.  Codzienne, systematyczne dbanie o dobrą formę, niezależnie od aury za oknem, to doskonała inwestycja w zdrowie mamy i maluszka.

Podziel się
Wszystko dla mamy i dziecka. Odwiedź sklep wyprawkowy - www.babymama.pl

Zobacz również

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments