Każde dziecko ma prawo być szczęśliwe …. Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji, Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, największe stacje telewizyjne oraz wybitni polscy artyści zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ważne i cenne jest wychowywanie dzieci bez przemocy.
Pragnąc zwrócić uwagę społeczeństwa na problem przemocy wobec dzieci, zorganizowaliśmy kampanię społeczną pod hasłem „Kocham. Nie biję”. Kampania składa się ze spotów telewizyjnych, radiowych, reklamy w prasie oraz bilboardów i plakatów umieszczonych w szkołach.
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Cele kampanii są dwa; uświadomienie jak ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego oraz chęć uwrażliwienia społeczeństwa do reagowania w przypadkach występowania przemocy w rodzinie.
– Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem. Dzieci jako „białe karty” chłoną bardzo łatwo wszystko to co my dorośli pokażemy im własnym życiem. Naśladując nas uczą się jak zachować się w relacjach z rówieśnikami, ale także wobec dorosłych. Gdy w naszych postawach zobaczą zło, nienawiść i opryskliwość wobec innych ludzi i ich samych, to jak mają się nauczyć szacunku do drugiego człowieka … natomiast jeżeli okażemy im szacunek, damy miłość i pokażemy, że jesteśmy w stanie ich zrozumieć, to odpłacą nam tym samym i dzięki temu wychowamy szczęśliwe dzieci – mówi Konrad Wojterkowski, prezes Krajowego Centrum Kompetencji.