Rekordowa liczba przedszkoli i szkół podstawowych uczy się, jak dbać o naturę

Jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię? To tylko niektóre z zagadnień, jakie porusza program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” – największy w Polsce program edukacyjny dla dzieci na temat ekologii i życia w zgodzie z naturą. W trwającej właśnie edycji weźmie udział rekordowa liczba ponad 1 100 000 dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych!

Edukacja proekologiczna jest nie tylko ważna i potrzebna, ale również cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedszkoli i szkół podstawowych w Polsce. W trwającym roku szkolnym aż 750 tys. przedszkolaków i 360 tys. dzieci z klas 1-3 szkół podstawowych pozna podstawowe zasady dbania o przyrodę i życia w zgodzie z naturą w ramach XIII edycji „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, czyli największego programu edukacyjnego dla dzieci na temat ekologii, organizowanego już od 13 lat przez markę Kubuś. W tym roku do akcji przystąpiło ponad 9 tys. przedszkoli i ponad 5 tys. szkół podstawowych (kl. 1-3). Dzieci z co drugiego przedszkola w Polsce i z co trzeciej szkoły podstawowej będą się uczyć, jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię, a także poznają zasady ekonologii, dbania o aktywność fizyczną oraz właściwe odżywianie.

Liczba uczestników oraz rosnące z roku na rok zainteresowanie programem pokazują, jak potrzebna jest edukacja ekologiczna już od najmłodszych lat oraz jak ważny jest to obecnie temat. „Kubusiowi Przyjaciele Natury” to największy tego typu projekt w Polsce, który przez 13 lat wpisał się już na stałe do kalendarza placówek uczących dzieci, dowodząc jak świetnie sprawdza się popularyzacja wiedzy na tematy ekologiczne oraz budowanie właściwych nawyków, a także świadomości i odpowiedzialności za planetę oraz środowisko już na etapie przedszkola i szkoły podstawowej. Edukacja i wykształcenie postaw proekologicznych wśród dzieci oraz swoistej ekologicznej empatii to najlepsza możliwa inwestycja w przyszłość – mówi Daniel Karaś, koordynator Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”.

Zobacz:  Kampania społeczna Stop pedofilom
kubusiowi przyjaciele

Tegoroczna edycja programu została dostosowana do potrzeb nauki zdalnej. Przedszkola i szkoły podstawowe otrzymują w formie elektronicznej bezpłatne materiały edukacyjne dla nauczycieli oraz dzieci, do realizacji 7 tematycznych scenariuszy lekcyjnych. Materiały zawierają również treści multimedialne: 4 animowane filmy edukacyjne i 7 audiobooków, które wprowadzają najmłodszych w tematykę dbania o przyrodę. Każda placówka biorąca udział w programie otrzyma specjalny certyfikat przyznający tytuł „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, a dzieci dyplomy. Tegoroczna edycja programu została rozszerzona o scenariusz na temat ekonologii, czyli podstaw ekonomii i oszczędzania oraz ich wpływu na środowisko, przygotowany wspólnie z partnerem programu, fundacją Czepczyński Family Foundation.

– Ekonologia to temat, który w dobie zmian klimatycznych powinien na stałe zagościć w zagadnieniach edukacyjnych. Nauka zasad oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi jest ściśle związana z naturą i może mieć znaczący wpływ na nasze środowisko. Najprostszy przykład: oszczędzanie wody, energii, czy niemarnowanie jedzenia oddziałuje zarówno na przyrodę, jak i na budżet domowy. Te dwie kwestie są ze sobą ściśle powiązane i warto uświadamiać to dzieciom już od najmłodszych lat, kiedy są najbardziej głodne wiedzy i ciekawe świata. Dzięki temu dobre nawyki będą dla nich w przyszłości po prostu naturalne – tłumaczy Damian Kupczyk, prezes Czepczyński Family Foundation.

Obecna edycja „Kubusiowych Przyjaciół Natury” potrwa do końca roku szkolnego. Przedszkola i szkoły podstawowe (kl. 1-3) chcące jeszcze przystąpić do programu, mogą zapisać się na stronie www.przyjacielenatury.pl. Partnerem XIII edycji programu jest INTERSEROH Organizacja Odzysku Opakowań.

kubusiowi przyjaciele



Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments