Tego nie jedz, jeśli jesteś w ciąży

Tego nie jedz, jeśli jesteś w ciąży

Dieta w ciąży jest ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka oraz Twojego dobrego samopoczucia. Kobiety w ciąży nie muszą drastycznie ograniczać spożywanych produktów, jednak są rzeczy, które koniecznie należy wyeliminować ze swojej diety. Oto lista produktów, których lepiej unikać, gdy jest się w ciąży:

fotokarty
  • sery pleśniowe wytwarzane z surowego, niepasteryzowanego mleka – mogą w nich być odzwierzęce bakterie Listeria monocytogenes, które są groźne dla płodu. Mleko pasteryzowane, czyli ogrzewane do temperatury 70–100°C, tych bakterii już nie zawiera. A to właśnie z pasteryzowanego mleka produkuje się miękkie sery pleśniowe w Polsce. Na przykład najpopularniejsze na naszym rynku serki brie i camembert marki Turek możesz jeść w ciąży bez obaw, bo są w stu procentach bezpieczne.
  • surowe mięso, surowe jajko, kawior – powodem są bakterie, np. salmonella, które mogą spowodować zakażenie. Objawami zakażenia bakteriami są wymioty i odwodnienie. Dolegliwości bakteryjne mogą poważnie zagrozić życiu matki i dziecka. Kobietom w ciąży odradzane jest spożywanie tatara i innych potraw, do których przygotowania używa się surowych jaj.
  • napoje gazowane – są bardzo słodkie i wypełnione gazem, co sprzyja powstawaniu wzdęć, lepiej zastąpić je wodą mineralną niegazowaną lub sokami owocowymi i herbatkami ziołowymi.
  • zielona i czarna herbata –  ze względu na dużą zawartość kofeiny, lekarze nie polecają ich ciężarnym kobietom. Nadmiar kofeiny w diecie kobiet w ciąży może mieć tragiczne skutki.  Picie napojów z kofeiną przyczynia się do wydłużenia czasu ciąży, zbyt niskiej wagi noworodków oraz zwiększenia ryzyka poronienia. Po wypiciu 4-5 filiżanek zielonej lub czarnej herbaty dziennie, dostarczamy organizmowi więcej kofeiny, niż powinnyśmy.
  • kawa – w ciąży należy ograniczyć picie kawy. Kiedy czujemy zmęczenie lub senność lepiej udać się na drzemkę, która pozwoli na zregenerowanie sił lub wypić kawę zbożową. Kawa zbożowa posiada właściwości zdrowotne, dlatego też może być spożywana bez obaw. O ile zwykła kawa wypłukuje z naszego organizmu magnez i różne pożyteczne składniki odżywcze, kawa zbożowa stanowi ich źródło.
  • warzywa wzdymające – np. kapusta, groch. Kiedy masz problem ze wzdęciami, wypróbuj herbatkę z kopru włoskiego lub kminku.
Podziel się
Wszystko dla mamy i dziecka. Odwiedź sklep wyprawkowy - www.babymama.pl
Katarzyna Pawłowska

Katarzyna Pawłowska

Pomysłodawca portalu, szczęśliwa mama.

Zobacz również

0 0 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments