Londyn (PAP): Matki, które w okresie ciąży lub karmienia piersią odżywiają się niezdrowo, żywnością o dużej zawartości soli, cukru lub tłuszczy, szkodzą zdrowiu swego potomstwa – ocenia brytyjska placówka badawcza „The Royal Veterinary College” (RVC).
Z kolei wysoki poziom glukozy i insuliny naraża potomstwo na zachorowanie na cukrzycę typu II.
Szczury, których matki odżywiano niezdrowo, po przestawieniu na zdrową żywność wciąż były o wiele bardziej otyłe od rówieśników, urodzonych z samicy otrzymującej żywność zdrową.
„Wygląda na to, że sposób odżywiania się matki w okresie ciąży i karmienia piersią ma bardzo duże znaczenie dla zdrowia dziecka w dłuższym okresie” – sądzi dr Stephanie Bayol, która prowadziła badania.Obecne badania wspierają jej zdaniem badania wcześniejsze, w których ustalono, iż samice szczurów karmione niezdrową żywnością na ogół mają potomstwo z nadwagą, które w późniejszym wieku także wykazuje pociąg ku niezdrowej żywności. Otyłość w Wielkiej Brytanii porównuje się do epidemii. Według rządowych ocen do 2020 r. jedna trzecia populacji będzie cierpiała na otyłość lub nadwagę.
Badania przeprowadzone przez RVC sfinansowała fundacja Wellcome Trust, a wyniki publikuje w „The Journal od Physiology”.(PAP)




