Baby fever, czyli chęć posiadania dziecka – mit czy faktyczne zjawisko?

Baby fever, czyli chęć posiadania dziecka  – to zjawisko istnieje naprawdę i, co udowadniają badania, w równym stopniu dotyczy i kobiet, i mężczyzn.

O co chodzi? O bardzo dużą chęć posiadania potomstwa. I choć mogłoby się wydawać, że podejmowanie decyzji o macierzyństwie lub ojcostwie na podstawie obserwacji szczęścia innych mam i tatusiów to mit, to jednak badania nie pozostawiają złudzeń – to zjawisko istnieje w rzeczywistości. Przekonują o tym psychologowie z Uniwersytetu w Kansas, którzy poświęcili 10 lat na obserwację „baby fever”.

Rola „Baby Fever” w Decyzjach o Rodzicielstwie

Baby fever to koncepcja, która narodziła się w mediach, mówiąca o tym, że w pewnym momencie swojego życia, ludzie odczuwają ogromną potrzebę posiadania dziecka. Podczas, gdy zazwyczaj wiąże się je z kobietami, my zaobserwowaliśmy, że występuje również u mężczyzn – przekonuje Gary Brase, psycholog – przewodniczący grupy badającej zjawisko.

Jakie wnioski wysnuto z badań? Przede wszystkim udowodniono, że chęć posiadania dzieci deklarują przede wszystkim ci dorośli, którzy mają pozytywne doświadczenia związane z maluchami. Dobre konotacje to podstawa – deklarują naukowcy. Złe skojarzenia działają wręcz odpychająco. Jeśli kobieta i mężczyzna na myśl o dziecku wyobrażają sobie płacz czy brudne pieluchy, to możemy być niemal pewni, że w przyszłości nie będą chcieli zostać matkami czy ojcami. Nie bez znaczenia, jak się okazuje , jest także czynnik ekonomiczny. Osoby odpowiednio wykształcone, piastujące wysokie stanowiska, posiadające pieniądze i wysoką pozycję społeczną częściej mają „baby fever” niż ich mniej zamożni rówieśnicy:Posiadanie dziecka to powód dla którego żyjemy, chcemy się rozmnażać, przekazać dalej nasze geny i tworzyć kolejne pokolenia. Ale z ekonomicznego punktu widzenia, posiadanie dziecka jest kosztowne, i nie ma szans na to, by ta inwestycja zwróciła się w przyszłości. I tak właśnie wygląda sytuacja współczesnego człowieka, który utkwił gdzieś po środku.” – reasumuje  profesor Brase.

Zobacz:  Nowy rok szkolny już niebawem – czas pomyśleć o wyprawce
Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments