1. Strona główna
  2. »
  3. PIĘKNA MAMA
  4. »
  5. Uroda
  6. »
  7. Dbaj o siebie podczas ciąży!

Dbaj o siebie podczas ciąży!

Ciąża to szczególny okres wżyciu kobiety i całej jej rodziny. Szczególny z wielu względów – nie tylko z powodu radości i oczekiwania na nowego członka tej planety ale przede wszystkim dlatego, że ciąża zmienia bardzo wiele.

fotokarty

Przez 9 miesięcy w kobiecie zachodzi szereg zmian, mieszają się ze sobą smutki i radości, okresy złego i dobrego samopoczucia a nastrój i emocje to jedna wielka tykająca bomba z opóźnionym zapłonem. To także idealny moment, żeby w końcu zacząć o siebie dbać, zarówno w aspekcie emocjonalnym jak i fizycznym. Podpowiadamy jak zadbać o siebie w ciąży.

Zdrowa mama to zdrowe dziecko

Przyszła mama swoje pierwsze kroki powinna skierować do lekarza ginekologa – położnika. Najlepiej gdy tylko pozna wyniki testu ciążowego. Dobrze jest wybrać zaufanego lekarza, który poprowadzi całą ciążę. Podczas pierwszej wizyty prawdopodobnie ustali terminy przyszłych wizyt, zaplanuje i rozpisze konieczne badania (usg, badania krwi, krzywą cukrzycową a nawet, jeśli zajdzie taka potrzeba, badania prenatalne). Lekarz wyjaśni także wszelkie wątpliwości i odpowie na milion pytań przyszłej mamy.

Kobiety w ciąży zazwyczaj muszą przyjmować dodatkowe suplementy i witaminy. Zwiększa się zapotrzebowanie na żelazo (ciężarna kobieta potrzebuje go dwa razy więcej), którego większość z kobiet nie jest w stanie dostarczyć w takiej ilości do organizmu. Konieczne jest także suplementowanie kwasu foliowego (w zależności od eksperta od 400 do nawet 800 mg dziennie). Jego niedobór może prowadzić do powstawania u dzieci bezmózgowia, przepuklin mózgowo-rdzeniowych lub rozszczepu kręgosłupa.

Nie jedz za dwoje

Kluczem do zdrowej i bezproblemowej ciąży jest, jak w każdym przypadku, dieta. Wierzenia naszych babek i prababek o jedzeniu za dwoje już dawno spoczęły w lamusie. Dzisiaj dietetycy zupełnie inaczej radzą jak dbać o siebie w ciąży. Dieta powinna być oczywiście zdrowa, i oczywiście zbilansowana. Tutaj nie ma miejsca na pomijanie posiłków lub eliminowanie jakiejkolwiek z grup żywnościowych. Kobieta w ciąży potrzebuje składników odżywczych z nich wszystkich – z owoców i warzyw, nabiału, ryb oraz węglowodanów.
Mitem jest konieczność zwiększania kalorii w początkowych miesiącach ciąży. Przez pierwsze 6 miesięcy wystarczy jeść normalnie, dopiero w ostatnich trzech miesiącach należy zwiększyć codzienny bilans kaloryczny o jakieś 200 kcal na dzień.
A sport? Jak najbardziej nie rezygnujmy z tej formy aktywności. Najbardziej poleca się pływanie oraz długie spacery ale wiele kobiet z powodzeniem chodzi na fitness lub jogę (są nawet specjalne zajęcia dedykowane ciężarnym).

Uroda równie ważna

Oczywiście prawdziwa kobieta nie zapomina o dbaniu o wizualną stronę swojej osoby. Pielęgnacja skóry i higiena jest dla kobiet w ciąży równie ważna jak dieta, ćwiczenia i suplementy. Nic nie poprawia tak samopoczucia jak świadomość tego, że jesteśmy piękne mimo niedogodności związanych z tym okresem.

Jakie są więc podstawy ciążowej pielęgnacji? Większość kobiet na pierwszym miejscu (poniekąd słusznie) stawia tutaj zapobieganie powstawaniu rozstępów. Aby skutecznie ich uniknąć, sięgajmy po kosmetyki z dużą zawartością masła shea (ma idealne właściwości natłuszczające i uelastyczniające skórę) a nawet po czyste, naturalne masło (do zakupienia w każdym sklepie z półproduktami kosmetycznymi lub naturalnymi kosmetykami).

Warto też sięgać po różnego rodzaju oliwki do ciała (można podebrać z dziecięcej wyprawki – nadadzą się doskonale), jest to zdecydowanie najlepszy sposób na nawilżanie ciała a przy tym nie zawiera szkodliwych dla dziecka substancji chemicznych.

Ciąża i jak o siebie dbać podczas niej to zagadnienie, którego żadna przyszła mama nie powinna lekceważyć – wpływa to nie tylko na ciążowe samopoczucie ale i na zdrowie przyszłego potomka, przebieg porodu a także okres połogu.

Podziel się
Wszystko dla mamy i dziecka. Odwiedź sklep wyprawkowy - www.babymama.pl

Zobacz również

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments