Zakończył się Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa, w ramach którego odbyły się akcje edukacyjne w pięciu miastach Polski.
Tysiące osób odwiedzających namiot Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” mogło uzyskać informacje dotyczące antykoncepcji i planowania życia rodzinnego.
Organizatorzy rozdali blisko 4000 poradników i ponad 1500 ankiet edukacyjnych. Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” jest odpowiedzą na potrzeby, które ujawniło badanie CBOS, według którego ponad 50% młodych ludzi uważa, że wiedza na temat życia seksualnego przekazywana w szkole jest niewystarczająca. Dlatego w ramach kampanii zorganizowano Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa, który zainaugurowała akcja świadomościowa w Lublinie (25.05). Kolejne akcje odbyły się w Krakowie (1.06.), Wrocławiu (8.06.), Gdańsku (15.06).i w Toruniu (22.06.).
Pierwszy zorganizowany w taki sposób Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa celowo uwzględniał w terminie: Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o istotnych sprawach, które mają wpływ na ukształtowanie się szczęśliwej rodziny.
W każdym mieście namiot Kampanii odwiedzali nastolatkowie, rodzice z dziećmi, osoby dojrzałe. Na miejscu można było skorzystać z porad lekarzy ekspertów – ginekologów i seksuologów. Konsultanci przeprowadzali ankiety sprawdzające wiedzę z zakresu metod antykoncepcji. Osoby, które prawidłowo wypełniły formularz otrzymały nagrody. Wszystkim zainteresowanym wręczano broszurę „Poradnik po antykoncepcji”, burzącą mity na temat życia seksualnego. Akcje świadomościowe w każdym z miast przyciągnęły tłumy ludzi. Na najmłodszych czekał animator, który organizował dla nich gry i zabawy. Dzieci mogły pomalować kolorowankę z wizerunkiem szczęśliwej rodziny i wziąć udział w konkursach z nagrodami. „Mamy nadzieję, że akcje organizowane w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa przyczyniły się do zwiększenia świadomości nt. życia seksualnego w Polsce.