Recenzja książki „Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś”

Co dzisiaj oznacza bycie paryżanką? Czy wyznacznikiem jest tutaj ubieranie się w stroje od najlepszych projektantów? Nie! Dzisiaj bycie paryżanką to bycie niezależną kobietą, która jest w pełni świadoma swojej wartości, ale i wad. Paryżanka to kobieta, która ma własną odpowiedź na wszystko – w jaki sposób całować, co gotować i jakie wymówki wymyślać. Autorki tej książki zdradzają nam kilka prostych sposobów na to by stać się paryżankami – niezależnie od tego czy mieszkamy w Paryżu, Toronto czy Poznaniu. Rodowite paryżanki pokazują nam swój świat i sekrety, które pozwoliły odnieść im sukcesy zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Kobiety przyznają się również do swoich wad. Jakich? Chociażby do tego, że są ekscentrycznymi snobkami, czasem bywają apodyktyczne i pełne zadufania. Jednakże, jednocześnie potrafią okazać czułość i pragną romantyzmu. A jak na pytanie kim są paryżanki odpowie nam paryżanin? Bez wahania wskaże takie cechy jak arogancja, megalomania czy wieczne niezadowolenie. Jednak, osobiście uważam, a lektura książki mnie w tym utwierdziła, że paryżanka to kobieta, która jest zmysłowa, wie czego chce i w pełni czerpie wszystko to co najlepsze z życia.

Książka z humorem pokazuje nam jak powinna wyglądać randka, czy wyjście na zakupy i siłownię. Dowiemy się z niej również tego, co paryżanki sądzą na temat takich kwestii jak ślub i dzieci.

O autorkach:

Anne Berest – autorka dwóch powieści i biografii Francoise Sagan; pisze także teksty dla telewizji, filmu i teatru.
Caroline De Maigret – absolwentka literatury na Sorbonie i modelka. Właścicielka wytwórni płytowej. Wspiera kobiety na całym świecie z ramienia charytatywnej organizacji pozarządowej CARE. Od roku 2012 jest ambasadorką marki Chanel. W 2014 roku została muzą marki Lancome.
Audrey Diwan – scenarzystka, reżyserka i dziennikarka. Redaktorka magazynu „Stylist”. Przez dziewięć lat była szefowa działu kultury we francuskim „Glamour”.
Sophie Mas – właścicielka wytwórni filmowej. Pracuje obecnie jako producentka w Los Angeles, Nowym Jorku i Sao Paulo.

Zobacz:  Encyklopedia żywienia
Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments