Z Wielką Rybą w tle

Od połowy czerwca trwa kampania edukacyjna pod hasłem „Ryba wpływa na wszystko” Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Promuje spożywanie ryb.

Rybna dieta ma bardzo pozytywny wpływ na organizm człowieka – gwarantuje prawidłowy rozwój oraz funkcjonowanie przez całe życie. Ryby są źródłem pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Tłuszcz zawarty w rybach jest jedynym zdrowym tłuszczem zwierzęcym. W przeciwieństwie do innych tłuszczów zwierzęcych, które w swym składzie zawierają kwasy tłuszczowe nasycone, składa się w dużej mierze z kwasów tłuszczowych wielonienasyconych.

Najcenniejsze z nich to kwasy Omega-3, które chronią nas przed chorobami serca i nadciśnieniem tętniczym. Działają przeciwzakrzepowo i zapobiegają tworzeniu się zatorów w tętnicach i żyłach, obniżają ciśnienie krwi, podnoszą poziom dobrego cholesterolu i eliminują zły. Mają silne działanie przeciwmiażdżycowe. Wpływają także korzystnie na pracę mózgu. Poprawiają jego ukrwienie i usprawniają procesy poznawczo-myślowe. Osoby, które jedzą dużo ryb są sprawniejsze umysłowo w starszym wieku i znacznie rzadziej zapadają na chorobę Alzheimera. Dieta bogata w ryby ma także działanie antydepresyjne.

Według danych Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa, statystyczny Polak spożywa średnio o połowę mniej ryb rocznie niż mieszkańcy tzw. “starych” państw członkowskich Unii Europejskiej.

W spotach telewizyjnych kampanii pojawianie się w tle Wielkiej Ryby ma przypominać o potrzebie włączenia ryby do codziennego menu oraz obrazować pozytywne działanie rybnej diety.

Kampania telewizyjna i radiowa potrwa do końca roku. Za stronę kreacyjną odpowiedzialna jest agencja Scholz & Friends Warszawa, realizacją filmu zajął się dom produkcyjny Graffiti Film, a planowaniem dom mediowy ZenithOptimedia Group. Całość kampanii jest finansowana ze środków unijnych.

 

źródło:www.kampaniespoleczne.pl

Zobacz:  VIII Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy
Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments