Reportaż – Zimowy weekend w Medi SPA Biały Kamień

Początkowo planowany jako spokojny grudniowy weekend w Górach Izerskich okazał się niezwykle urozmaicony i pełen niespodzianek. Z radością wyruszyliśmy w podróż wczesnym rankiem, w pełni przygotowani do sześciogodzinnej trasy do naszego celu – Hotelu Medi Spa Biały Kamień w Świeradowie. Wraz z oddalaniem się od Warszawy zauważyliśmy stopniowy metamorfozę otoczenia – krajobraz stał się coraz bardziej urzekający, a na nasze szczęście, zjawiskowa, biała zima rozgościła się wokół nas.

Magiczne wnętrza i niesamowite widoki

Przybycie na miejsce okazało się prawdziwym zaskoczeniem ze względu na malownicze usytuowanie hotelu. Zdjęcia na stronie internetowej nie oddają w pełni uroku tego miejsca.  Kompleks budynków Medi Spa Biały Kamień, otoczony zielenią lasu, harmonijnie wkomponowany w zbocze góry Biały Kamień, zachwycił swoim urokiem.  Dla miłośników naturalnych terapii i relaksu ważne jest, że hotel znajduje się w pobliżu centrum uzdrowiska Świeradów-Zdrój. To także raj dla miłośników białego szaleństwa, oferujący bogatą gamę atrakcji narciarskich – od doskonale przygotowanych tras po nowoczesne kolejki gondolowe. Tym razem zrezygnowaliśmy z jazdy na nartach na rzecz bogatej oferty Spa, która w Białym Kamieniu po prostu zachwycała.

20171215_154833

20171217_114852

20171217_095614

Elegancja i Komfort w Detalu

Warto wspomnieć o pokojach, które w każdym szczególe emanują starannością. Przyjazne dla rodzin, urządzone z dbałością o przestrzeń i komfort. Choć taki standard jest oczekiwany w czterogwiazdkowym hotelu, tutaj szczególnie wyróżniają się wyjątkową przestrzenią oraz wygodą – być może za sprawą zapierających dech w piersiach widoków na ośnieżone szczyty gór.

To miejsce emanuje elegancją i komfortem w każdym detalu. Pokoje typu Family Lux z panoramicznymi oknami, oferującymi widok na malownicze Góry Izerskie, są prawdziwym magicznym przeżyciem. Z kolei starannie zaprojektowane wnętrza sprawiają, że nawet najmniejszy szczegół ma znaczenie. Ta harmonia między estetyką a funkcjonalnością tworzy atmosferę, w której można się zrelaksować i cieszyć wyjątkowym otoczeniem. Zachwyceni widokiem i komfortem pokoju, szybko się odświeżyliśmy, by udać się do hotelowej restauracji.

Zobacz:  Hotel Pałac Alexandrinum - relaks dla całej rodziny

20171215_155646

20171215_154910

20171215_154757

20171215_154547

20171215_154640

20171217_112041

Wykwintne obiadokolacje i relaks w Białym Kamieniu

Uwielbiamy obiadokolacje w hotelach SPA, a ta w Białym Kamieniu należała do jednych z przyjemniejszych. Serwowana w postaci szwedzkiego stołu, gdzie zapewniono wybór zup, dań mięsnych i warzywnych z pysznym ciastem na deser, ucieszyła mnie ogromnie. Każdy mógł wybrać dla siebie to, co lubi i delektować się smakiem naturalnych składników oraz bardzo apetycznymi zapachami.

Po kolacji nadszedł czas na naszą ulubioną atrakcję, czyli kąpiele w basenie, jacuzzi i wizyty w saunach. Główną atrakcją tej części hotelu jest basen. Powierzchnia SPA to ponad 1000 m2, nad którą rozpościera się widok na szczyty gór. Poczucie ogromnej przestrzeni i tak bezpośrednie sąsiedztwo przepięknej natury powoduje uczucie niesamowitej wolności i radości, co już wprawia w relaksujący nastrój.

Innowacyjna technologia uzdatniania wody

Dowiedzieliśmy się także, o czym warto wspomnieć – że nie ma tu nawet śladu chlorowanej wody. Zastosowano tu zaawansowaną technologię uzdatniania wody przyjazną skórze człowieka, co ucieszy szczególnie alergików, dzieci i wszystkich tych, którym na myśl o chlorowanej wodzie już robi się nieprzyjemnie. Wspomniana technologia polega na ożywianiu wody za pomocą nadtlenku wodoru z zastosowaniem jonów srebra. Brzmi skomplikowanie, ale woda jest przyjemnie mięciutka, nie drażni oczu, a skóra po zabiegach jest miła w dotyku i zrelaksowana.

Mimo że można przesiedzieć pół dnia w basenie, podziwiając widok za oknem, to jednak warto się ruszyć, bo oferta hotelowego SPA ma dla swoich gości także inne atrakcje. Cała nasza trójka skorzystała z jacuzzi zewnętrznego. Córka była zachwycona widokiem na ośnieżone góry, jaki się stamtąd rozpościerał, a także tym, że w środku zimy siedzimy na zewnątrz w cieplutkiej wodzie.

Był także czas na jacuzzi wewnętrzne z solanką oraz sauny, które bardzo lubimy. W hotelowym SPA znajdują się dwie: parowa i fińska. Dla nas absolutnych hitem było tepidarium solankowe z mini tężnią solną. Udało się tam osiągnąć specyficzny klimat z dużą ilością mikroelementów unoszących się w powietrzu. Przyjemne oświetlenie i spokojna muzyka przyjemnie wyciszyła całą naszą trójkę, a to wyjątkowe powietrze przegoniło wszelkie katary z naszych nosów i sprawiło, że zdecydowanie lepiej się nam oddychało niż jeszcze kilkanaście godzin wcześniej.

Zobacz:  Peeling Jessnera - medyczny sposób na odmłodzenie i odświeżenie skóry

20171215_190444

20171215_190638

Rozkosz pośród natury

Zrelaksowani, lecz ożywieni, udaliśmy się do naszego pokoju. Rankiem obudziliśmy się wypoczęci i podekscytowani nadchodzącymi atrakcjami oraz śniadaniem. Po wieczornym relaksie w basenie i saunach apetyt nadal nam towarzyszył. Śniadanie w Białym Kamieniu było czymś niezwykle przyjemnym. Chrupiący chlebek, pieczony tuż na miejscu, wraz z dżemem z jagód i miodem z własnej pasieki, sprawiły, że czuliśmy się, jakbyśmy zasiedli do stołu w małej wsi, a nie w hotelu. Nawet wędliny oraz kiełbasy wyrabiane były na miejscu. To miejsce oddaje hołd naturze, co widać na każdym kroku.

Po smakowitym śniadaniu postanowiliśmy udać się na spacer po miejscowości Świeradów Zdrój, wciąż zachowującej swój charakter uzdrowiskowy. Nie mogliśmy pominąć ponad stuletniego Domu Zdrojowego – to miejsce obowiązkowe dla każdego odwiedzającego. Znajdziecie tu źródło wody pitnej o szczawie radonowo-żelazistym, a także możecie zaopatrzyć się w wodę na później.

Po zwiedzeniu Domu Zdrojowego i krótkim spacerze po sąsiadującym parku zdecydowaliśmy się na wjazd kolejką gondolową na Stóg Izerski. Pragnęliśmy jeszcze bardziej rozkoszować się malowniczymi widokami. Pogoda nie była wyjątkowo słoneczna, ale widoczność była na tyle dobra, ze nie zawiedliśmy się. Przed nami rozpościerały się niezapomniane krajobrazy, które poruszały do głębi.

20171216_120526

20171216_121108

20171216_121536

20171216_121555

20171216_122054

Czas na relaks w SPA

W bogatej ofercie SPA można odnaleźć rozmaite zabiegi, ale to doświadczenie z masażem gorącymi kamieniami było dla mnie i mojego partnera wyjątkowe. Polecam je z całego serca – nie tylko dla niesamowitego relaksu, ale też dla niesamowitego uczucia, jakie daje. Następnie zanurzyliśmy się w świecie sauny, wraz z ceremonią zapachową „Aufguss”. Nazwa może nie mówić wiele, ale samo doświadczenie było niezwykle przyjemne. Po intensywnym czasie w saunie fińskiej nasze ciała zostały poddane masażowi peelingiem z soli mineralnych, a następnie ochłodzone. Odpoczynek był tu zalecany.

Zobacz:  Hotel SPA & Family Dom Zdrojowy w Jastarni zaprasza na wypoczynek

Kolejnym krokiem było odwiedzenie sauny wypełnionej aromatycznymi olejkami. Tam czekał na nas kolejny masaż, tym razem z użyciem pięknie pachnącego olejku. Cały ten proces, odprężający i bez pośpiechu, pozwolił nam oderwać się od codzienności. Ciało i umysł znalazły się w błogiej harmonii, a wszelkie troski i napięcia ulotniły się.

20171217_09550520171216_103136

Czas na powrót do Warszawy

W niedzielny poranek, wstałyśmy o wczesnej porze. Szybko zjedliśmy obfite i smakowite śniadanie. Z żalem opuściliśmy hotel Biały Kamień i otaczający nas raj natury. Do Warszawy zabrałyśmy ze sobą nie tylko wyśmienite humory, lecz także płuca pełne zdrowego, górskiego powietrza.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.bialykamien.com

Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.