7 edycji plebiscytu „Firma przyjazna mamie”

Do końca 2011 roku można nadsyłać zgłoszenia do 7. edycji plebiscytu „Firma przyjazna mamie” wyróżniającego pracodawców, którzy wspierają rodziców w łączeniu pracy zawodowej z opieką nad dziećmi. Akcję wspiera Anna Komorowska, Małżonka Prezydenta RP, która napisała specjalny apel do przedsiębiorców.

„Polska krajem przyjaznym dla młodych rodziców” – takie hasło przyświeca apelowi Anny Komorowskiej, Małżonki Prezydenta RP i jednocześnie honorowej patronki 7. edycji plebiscytu „Firma przyjazna mamie”. List Pierwszej Damy kierowany do pracodawców zachęca ich, by tworzyli takie warunki pracy, żeby młodym rodzicom łatwiej było godzić opiekę nad dziećmi i pracę zawodową. Pełną treść apelu można przeczytać na stronie www.firmaprzyjaznamamie.pl

Do końca grudnia organizatorzy konkursu czekają na zgłoszenia firm, które – respektując kodeks pracy – dodatkowo oferują młodym rodzicom niestandardowe rozwiązania wspierające ich w godzeniu obu ról i pomagające im wrócić do pracy po urlopach macierzyńskich czy wychowawczych. Zgłoszenia, które mogą nadsyłać rodzice, ale również same firmy i organizacje, powinny zawierać dane firmy, opis udogodnień, dane osobowe i kontakt do osoby zgłaszającej. Pełny regulamin i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.firmaprzyjaznamamie.pl

Pracodawcy, którzy rozumiejąc trudną sytuację swoich pracowników w znaczący sposób ich wspierają, zostaną uhonorowani symbolicznymi statuetkami w czasie uroczystej Gali. Wyboru laureatów dokona niezależna Kapituła, w skład której wchodzą: prof. dr hab. Irena E. Kotowska – demograf z Instytutu Statystyki i Demografii warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej, Sylwia Chutnik – kulturoznawczyni, Prezeska Fundacji MaMa, Anna Otffinowska – działaczka społeczna, psycholożka, założycielka i prezes zarządu Fundacji Rodzić po Ludzku, Dorota Zawadzka – pedagog, psycholog rozwojowy, a także przedstawiciele organizacji wspierających plebiscyt: Kancelarii Prezydenta RP, PKPP Lewiatan, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz reprezentanci organizatorów akcji.

Organizatorami plebiscytu są miesięczniki „Dziecko” i „Poradnik Domowy”. Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Anna Komorowska.

Zobacz:  Kampania „Długość ma znaczenie” promująca karmienie piersią

Plebiscyt wspierają również: Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Instytut Badawczy IPSOS, „Gazeta Wyborcza”, TVP2, serwis eDziecko oraz wydawca dziennika „Puls Biznesu”.

„Firma przyjazna mamie” to akcja społeczna i plebiscyt, które promują prorodzinne programy i pozytywny zachowania pracodawców wobec młodych matek i ojców, pozwalające rodzicom spełniać się w roli opiekuńczej i jednocześnie realizować ambicje zawodowe. „Firma przyjazna mamie” została wyróżniona w konkursie Media Trendy oraz przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania za działalność na rzecz przełamywania stereotypów wobec pracujących matek i wprowadzania nowych standardów zatrudniania kobiet. Akcja była również prezentowana przed Komisją Europejską podczas seminarium na temat europejskich programów promujących w przedsiębiorstwach rozwiązania przyjazne rodzinom. Seminarium, zorganizowane w ramach Europejskiego Sojuszu na rzecz Rodzin, odbyło się w marcu 2010 r.
Więcej informacji – www.firmaprzyjaznamamie.pl

Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments