1. Strona główna
  2. »
  3. PIĘKNA MAMA
  4. »
  5. Zdrowa dieta
  6. »
  7. Przerywanie diety — przyczyny

Przerywanie diety — przyczyny

przerywanie diety

Sposobów na redukcję masy ciała wydaje się być wiele. Mowa tu o różnego rodzaju dietach czy ćwiczeniach, które obiecują spektakularne efekty. Dlaczego mimo to problem nadmiernej masy ciała i nieudanych prób redukcji wciąż dotyczy tak wielu osób? Przyczyny niepowodzeń mogą być różne, jednak bardzo często, gdy chcemy schudnąć decydujemy się na zbyt restrykcyjne, trudne do zrealizowania plany żywieniowe. Dodatkowo zakładamy nierealne cele, a kiedy nie zostaną osiągnięte tracimy motywację do podejmowania kolejnych prób. Sprawdź jak zdrowo i trwale schudnąć oraz poprawić swoje zdrowie!

Monotonne posiłki

Wiele osób, decydując się na odchudzanie zaczyna wykluczać ze swojego jadłospisu sporą grupę produktów spożywczych. Niekiedy wynika to z założeń restrykcyjnych diet, które polegają na jedzeniu tylko wybranej żywności. Innym razem problem stanowi to, w jaki sposób skomponować smaczne, zdrowe i zbilansowane posiłki. Pomocą w nauce komponowania zdrowych potraw mogą być zdrowe przepisy, do których dostęp otrzymasz wybierając dietę online. Przepisy na zdrowe śniadania i inne potrawy znajdziesz w diecie dostępnej na stronie: https://akopszostak.com/dieta-online/. Monotonne diety szybko się nudzą, a w dodatku związane są z ryzykiem niedoboru niektórych składników odżywczych. Jako przykład można wskazać wykluczenie produktów zbożowych, mogące wiązać się ze zbyt niskim spożyciem błonnika pokarmowego, który jest bardzo cennym składnikiem w czasie redukcji masy ciała, ale wpływa korzystnie także na utrzymanie prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi oraz zwiększa uczucie sytości po posiłku. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób komponować posiłki, by były zdrowe, smaczne i jednocześnie sprzyjały odchudzaniu, wyszukując w tym celu zapytania “zdrowa dieta słodycze”, “zdrowe obiady przepisy” czy “zdrowa dieta przepisy”. Rozwiązaniem może być skorzystanie z rozpiski diety dopasowanej do potrzeb. Warto wiedzieć, że przy doborze diety ważne jest indywidualne podejście, czyli dostosowanie jadłospisu do stanu zdrowia danej osoby oraz jej preferencji żywieniowych. Jadłospis, nie tylko taki ukierunkowany na odchudzanie, powinien być różnorodny, czyli uwzględniać różne produkty spożywcze, a nie tylko kilka wybranych. Codzienne jedzenie słynnego kurczaka z ryżem szybko się znudzi, nawet jeśli jest to lubiany posiłek. Warto komponować zdrowe posiłki z udziałem sezonowych produktów, skupiając się na dużym udziale warzyw w diecie. Ważne jest także spożycie białka, którego dobrym źródłem jest chude mięso, jaja, ryby, nasiona roślin strączkowych oraz produkty mleczne. W diecie odchudzającej nie powinno zabraknąć także owoców oraz zdrowych tłuszczów, których źródłem są oleje roślinne, nasiona, orzechy oraz pestki.

Brak cheat meal

Częstą przyczyną przerwania diety jest duża presja, jaką sobie narzucamy, czyli zero-jedynkowe podejście do odchudzania. Zjedzenie czegoś spoza jadłospisu, np. słodyczy, traktowane jako duże odstępstwo, a nawet zaprzepaszczenie dotychczas osiągniętych efektów. Wówczas motywacja do odchudzania słabnie i proces zostanie przerwany. Warto pamiętać, że jedzenie jest w naszym życiu ważne nie tylko ze względu na fizjologię, ale także smak konkretnych produktów. Całkowita rezygnacja z mniej zdrowych posiłków będzie zdecydowanie utrudniała przestrzeganie założeń diety. Okazjonalne zjedzenie “oszukanego posiłku” (tzw. cheat meal), czyli pizzy, ciasta czy innej tego typu potrawy nie wpłynie negatywnie na zdrowie i proces odchudzania. Ważne jest to by, niezdrowe jedzenie nie stanowiło podstawy naszej diety.

Rygorystyczne cele w diecie

Dieta ścisła może wydawać się skutecznym sposobem na szybką redukcję masy ciała. Niestety w praktyce wcale tak nie jest. Restrykcje mogą polegać na eliminowaniu niektórych produktów spożywczych, stosowaniu głodówek lub diet o bardzo niskiej kaloryczności. Takie podejście może okazać się nieskuteczne, a nawet niebezpieczne. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułów na stronie: https://akopszostak.com/blog/. Diety niskokaloryczne, czyli dostarczające poniżej 1000, a nawet 800 czy 500 kcal owszem mogą prowadzić do redukcji masy ciała, jednak nie ma to nic wspólnego z trwałym i zdrowym odchudzanie, nie wspominając już o nauce prawidłowych nawyków żywieniowych, które są kluczowe do utrzymania efektów. Utracone w ten sposób kilogramy powrócą, często z nawiązką wraz z powrotem do dawnych przyzwyczajeń. Przyczyną utraty motywacji tym samym przerwania diety może być dieta restrykcyjna, ale także nierealne cele, jakie sobie stawiamy. Schudnięcie 10 kilogramów w dwa tygodnie nie jest prawidłowym założeniem, gdyż zrealizowanie tego celu będzie trudne a wręcz niezdrowe. Lepszym i realnym celem będzie utrata ok. 0,5-1 kg tygodniowo. Warto dodać, że kwestia ta jest indywidualna i uzależniona od wyjściowej masy ciała.

Brak odpowiedniego wsparcia

Kolejną przyczyną przerwania diety jest brak wsparcia. Proces redukcji masy ciała jest wyzwaniem, ponieważ to duża zmiana w naszym życiu. Poprawa nawyków żywieniowych jest procesem, który wymaga czasu, ale także odpowiedniego wsparcia i motywacji. Pomocą w tej kwestii może być dietetyk online. Najlepsi dietetycy online pomagają w doborze odpowiedniej diety oraz planu treningowego, dopasowanego do celu danej osoby. Dietetyk kliniczny online to skuteczna pomoc w procesie odchudzania. Stały kontakt ze specjalistą daje możliwość wyjaśnienia wszelkich wątpliwości, a także śledzenia postępów odchudzania.

Podziel się
Wszystko dla mamy i dziecka. Odwiedź sklep wyprawkowy - www.babymama.pl

Zobacz również

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments