Specjaliści z zakresu żywienia są przekonani, że znaczną część winy za otyłość u najmłodszych ponoszą reklamy propagujące niezdrowe jedzenie.
Dlatego przekonują, aby zakazać emisji reklam słodkich przekąsek i fast foodów przed 21. Chipsy, cukierki, czekoladki i hamburgery prezentowane w krótkiej, interesującej dla młodego widza formie, zwyczajnie go przekonują. A każda kolejna niezdrowa przekąska to dodatkowe kilogramy, które – w konsekwencji – prowadzą do otyłości i chorób przez nią wywoływanych.
O dużym wpływie reklam na zachowanie najmłodszych przekonuje eksperyment przeprowadzony przez brytyjskich naukowców. Maluchy zostały podzielone na 2 grupy. Jedna z nich – przed bajką – obejrzała reklamy zabawek, druga – reklamy niezdrowych przekąsek. Gdy po emisji kreskówki zadano maluchom pytanie, na co mają chęć, wówczas wszystkie dzieci oglądające spoty z jedzeniem poprosiły o podanie dokładnie tych produktów, z których reklamą zapoznali się przed obejrzeniem bajki.