Reklama dźwignią do dodatkowych kilogramów

Specjaliści z zakresu żywienia są przekonani, że znaczną część winy za  otyłość u najmłodszych ponoszą reklamy propagujące niezdrowe jedzenie.

Dlatego przekonują, aby zakazać emisji reklam słodkich przekąsek i fast foodów przed 21. Chipsy, cukierki, czekoladki i hamburgery prezentowane w krótkiej, interesującej dla młodego widza formie, zwyczajnie go przekonują. A każda kolejna niezdrowa przekąska to dodatkowe kilogramy, które – w konsekwencji – prowadzą do otyłości i chorób przez nią wywoływanych.

O dużym wpływie reklam na zachowanie najmłodszych przekonuje eksperyment przeprowadzony przez brytyjskich naukowców. Maluchy zostały podzielone na 2 grupy. Jedna z nich – przed bajką – obejrzała reklamy zabawek, druga – reklamy niezdrowych przekąsek. Gdy po emisji  kreskówki zadano maluchom pytanie, na co mają chęć, wówczas wszystkie dzieci oglądające spoty z jedzeniem poprosiły o podanie dokładnie tych produktów, z których reklamą zapoznali się przed obejrzeniem bajki.

 

Zobacz:  Eksperci o szczepieniach przeciwko pneumokokom
Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments