Streetcom? Czy to praca, czy zabawa dla młodej mamy na urlopie macierzyńskim?

Takie pytania nasuwają się każdemu, kto pierwszy raz słyszy o Streetcom. Zwłaszcza, jeśli jest mamą i chwilowo nie pracuje zawodowo. Streetcom to agencja marketingowa, prowadząca kampanie dla różnych produktów. Ale nie tylko. Streetcom to także społeczność ponad 230 tysięcy konsumentów, którzy testują produkty i usługi. Streetcom to świetne miejsce dla młodych mam. Dużą grupę społeczności i najbardziej aktywną, jak mówią pracownicy agencji, stanowią właśnie mamy. To one bardzo chętnie testują kosmetyki do pielęgnacji dzieci, żywność, zabawki i wymieniają opinie na ich temat. Biorą też udział w kampaniach środków czystości, kosmetyków, produktów spożywczych dla całej rodziny.

Streetcom to pierwsza w Europie i największa w Polsce firma, prowadząca kampanie oparte na rekomendacjach konsumenckich. W USA i na rozwiniętych rynkach europejskich marketing rekomendacji jest jedną z podstawowych form promocji produktów i badania opinii konsumentów. Wybrani konsumenci testują produkty, dzielą się nimi ze swoimi znajomymi i przekazują opinie do agencji. Ona zaś jest pośrednikiem pomiędzy konsumentami a producentami, którzy dzięki kampaniom poznają wiarygodne, szczere wypowiedzi na temat swoich marek. Ekspertami zostają ludzie aktywni, gotowi do testowania nowości. Są ciekawi i otwarci na nowe rozwiązania. Lubią rozmawiać. Każdy z nich rekomenduje produkty znajomym. W 71% Ekspertami Streetcom są kobiety. To one najczęściej decydują o zakupach dla całej rodziny.
Co daje mamom bycie Ekspertkami? „Pragnę moim bliskim dostarczać produkty nie tylko dobre, ale najwyższej jakości i zdrowe.” – pisze jedna z nich. „Szczególną uwagę zwracam przede wszystkim na to, co je moje dziecko, czym myję go i w jakim środku piorę jego rzeczy, bo ono jest obecnie w moim życiu najważniejsze, nie pomijając oczywiście pozostałej części domowników. Pragnę mieć wpływ na jakość produktów ukazujących się na rynku i ocenienie ich. A przede wszystkim wyeliminowanie tych przereklamowanych, a wcale nie za dobrych.”

Młodą mamą jest również Matylda Szymalska, Prezes Zarządu Streetcom. „Mamy to jedna z najaktywniejszych grup konsumentek, ponieważ  zależy im na sprawdzeniu wszystkiego, co dają swoim dzieciom.”– mówi. „Poza tym mamy lubią ze sobą rozmawiać. A mówić o dzieciach i tematach im bliskich mogą bez końca. Myślę także, że moment, kiedy świat staje na głowie, bo pojawia się w naszym życiu maleństwo, bywa trudny dla niektórych kobiet.  Między innymi dlatego, że zmieniają się ich aktywności, priorytety. Wcześniej spełniały inne role, na przykład  były bardzo aktywne zawodowo, a teraz spędzają cały czas z dzieckiem. Bycie Ekspertką daje możliwość kontaktu z innymi, zajęcia się  czymś nowym, odmiennym od spraw dzidziusia i domu. Świetnie wypełnia lukę pomiędzy etapem macierzyństwa a nowym zawodowym zadaniem. W konsekwencji nie traci się tak bardzo kontaktu ze światem zewnętrznym i można łatwiej powrócić do aktywnego zawodowo życia.”
Czy bycie Ekspertką zajmuje dużo czasu?

Zobacz:  Podwodna przygoda - świat czeka na miłośników nurkowania

Jak  pogodzić to z innymi obowiązkami, bo przecież nawet na urlopie macierzyńskim mamy dużo zajęć? „ To nie jest czasochłonne”. – mówi jedna z mam – Ekspertek, Magda. „Mając malutkie dziecko częściej chodzimy na spacery, rozmawiamy z innymi kobietami, siedzimy na placach zabaw i w parku.  Artykuły dla maluchów to świetny i pozytywny temat do rozmowy. Inne produkty, jak krem do twarzy, odświeżacz do powietrza czy batoniki można zaproponować sąsiadce, koleżance, teściowej. Zawsze znajdą się w kręgu najbliższych zainteresowane osoby. Trzeba tylko znaleźć czas na wypełnianie raportów o rozmowach, ale można to robić nawet w nocy, gdy inni domownicy śpią albo na spacerze, w laptopie. Nie zajmuje to tak dużo czasu. Poza tym bycie Ekspertką to zabawa.”

Można pokusić się o stwierdzenie, że dla mam bycie Ekspertką Streetcom podczas urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego jest również okazją do tego, aby ćwiczyć się w rozmowach z ludźmi, pretekstem do kontaktowania się, otwarcia na innych i poszerzania wiedzy na temat rynku.  Dzięki temu wychodzimy w świat, „do ludzi”, jak to się mówi.  Jesteśmy na czasie, aktywne i przydatne. Czujemy się lepiej. Nie schodzimy na jakiś inny tor. Prawdopodobnie rola Ekspertki daje wielu mamom poczucie spełnienia potrzeby bycia aktywną osobą w społeczeństwie.

Wejdź na www.streetcom.pl . Zarejestruj się i testuj do woli!

Iwona Gniedziejko

Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments