Sposób na gorączkę u dziecka

Gorączka, ząbkowanie, infekcja wirusowa…. Mimo najszczerszych chęci, rodzicom nie zawsze udaje się uchronić swoją pociechę przed chorobą. Przyczyn może być wiele: mała odporność maleństwa, zwiększony okres zachorowalności dzieci, a czasem po prostu jeden z etapów rozwoju. Czy na rynku leków dla dzieci istnieje skuteczny środek szybko obniżający gorączkę, zwalczający ból i przynoszący szybką ulgę?

Dzieci są bezbronne, wymagają ustawicznej troski swoich opiekunów. Mały człowiek odczuwa ból inaczej niż dorosły. Dziecko nie jest w stanie zrozumieć jego przyczyny. Każdy ból – głowy, rosnącego zęba, gardła – zawsze powoduje uczucie dyskomfortu i niepokoju. Dziecko nie potrafi jasno określić jego przyczyny, odczuwa jedynie objawy – trudności w przełykaniu, uczucie rozpalenia, ogólne rozdrażnienie.

Dla dzieci

Obecnie rynek leków zwalczających takie objawy u dzieci jest niezwykle bogaty. Konkurencja pomiędzy lekami przeciwbólowymi i przeciwgorączkowymi dla dzieci jest olbrzymia. Producenci leków oferują coraz to nowsze i atrakcyjniejsze dla dziecka walory smakowe i zapachowe syropów. A wszystko po to, by trafić w gusta najmłodszego konsumenta. Dla dziecka liczy się przede wszystkim smak. Szybkie i bezpieczne działanie leku to argumenty ważne dla rodzica. Plucie, kopanie i histeria będą wystarczającym dowodem, że dany produkt nie znalazł uznania u małego człowieka. A żaden z kochających rodziców nie chce patrzeć na łzy swojej pociechy. Mając olbrzymi wybór na rynku, spróbuje czegoś innego.

Trafić w gust najmłodszych

Co zatem decyduje o sukcesie leku dla dzieci? Oryginalność, na którą składa się wiele elementów. Na pewno smak, np. słodkiej truskawki lub aromatycznej pomarańczy – bo dzieci lubią to, co słodkie. Następnie konsystencja – gęsty płyn wolniej spływa, co zwiększa szansę, że nasza pociecha nie zakrztusi się przy jego spożywaniu. Ważna jest też butelka – najlepiej plastikowa, odporna na ewentualne wstrząsy i upadki. Z punktu widzenia zdrowia dziecka, ważny jest czas, po którym lek zaczyna działać – optymalnie po 15. minutach, przynosząc ulgę w gorączce nawet do 8 godzin. Liczy się również wygodny sposób podania, np. w formie unikalnego aplikatora, specjalnej strzykawki, co pozwala na łatwe dawkowanie i wygodne podanie leku.
Szybko i skutecznie

Zobacz:  Skaza białkowa

Jednym z leków posiadających powyższe atrybuty jest linia „Nurofen dla dzieci”. Stanowi ona jedną z najbardziej kompleksowych ofert na rynku, bo dostosowana jest do potrzeb każdego dziecka. Dla niemowląt od 3. miesiąca życia zostały stworzone owocowe syropki-zawiesiny, o smaku pomarańczy i truskawki, a także czopki, z których substancja czynna/ Ibuprofen szybko wchłania się do organizmu. Ponadto, ofertę dla najmłodszych wzbogacono o skondensowaną wersję truskawkowego syropu – „Nurofen dla dzieci Forte”. Większość niemowlaków nie lubi przyjmować zbyt dużej ilości płynów i to z myślą o nich został stworzony ten produkt. Połowa dawki „Nurofen dla dzieci Forte” działa tak samo, jak pełna dawka syropu „Nurofen dla dzieci”, a dziecku znacznie łatwiej jest przełknąć lek. Dla dzieci w wieku 6– 12 lat proponowane są owocowe syropy (smak truskawki lub pomarańczy).

Wielofunkcyjność

Ból jest wpisany w rozwój dziecka. Stanowi wczesny system ostrzegania o zagrożeniu. Małe dziecko z racji braku umiejętności poznawczych, nie jest w stanie obiektywnie opisać przyczyny swojego cierpienia. W subiektywny sposób zakomunikuje jedynie jego odczuwanie. Mimo że ból jest niezbędny i stanowi ważne źródło informacji o stanie zdrowia malucha, nie musi trwać długo. Ważne jest, by po szybkim zdiagnozowaniu jego przyczyny, podać takie środki, które przyniosą natychmiastową ulgę. Na rynku leków dla dzieci istnieje wiele produktów przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Ale nie wszystkie potrafią jednocześnie przynieść ulgę, zbić gorączkę, sprawdzić się przy bolesnym ząbkowaniu, a w konsekwencji zaczarować grymas bólu na twarzy naszych pociech w beztroski uśmiech.

Podziel się swoją opinią
Joanna Pawłowska
Joanna Pawłowska

Specjalistka ds. contentu. Swoją karierę rozpoczęła od pracy w social media, następnie zgłębiała tajniki SEO, copywritingu oraz  content marketingu. W Redakcji zajmuje się  tworzeniem artykułów o tematyce zdrowotnej, lifestyle i podróżniczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments